Het bewijs voor bovenstaande stelling levert de concept car Cactus van een paar jaar geleden; die auto bleek achteraf heel nauwkeurig aan te geven hoe de C4 Cactus zou worden. Hetzelfde verwachten we van de C-Aircross.
Aircross is geen nieuwe naam voor Citroën. Het had al eerder de C4 Aircross in het gamma, de midi-SUV die ook is gebouwd als Peugeot 4008 – een model dat onze landsgrenzen niet haalde. De nieuwe C-Aircross Concept, die begin maart zal worden getoond op de Salon van Genève, is een serieuze stap richting een nieuwe, compacte SUV van Citroën. Wat een actief merk is het toch!
C3 Picasso
De C-Aircross wordt een SUV die de plek van de C3 Picasso waarschijnlijk gaat innemen. Mensen houden tegenwoordig nu eenmaal van SUV’s, in alle soorten en maten. Tja, dan kun je ze als autofabrikant maar beter in je modelgamma hebben. Verder gaan waar Citroën met de frisse, nieuwe C3 is gebleven, dat is zo’n beetje de boodschap van de C-Aircross. Hij heeft een mooi koetswerk, waarvan de stoere lijnen mooi worden aangevuld door zacht afgeronde hoeken. Uit de buitenzijde komt de genereuze ruimte vanbinnen al sterk naar voren.
Advanced Comfort
Ook bij deze Citroën wordt het Advanced Comfort-programma gevolgd, wat resulteert in een beleving die comfort als uitgangspunt neemt. Dat begint al bij de tegengesteld openende deuren, die samen een geweldig ruime instap mogelijk maken. Het interieur is erg licht en ruim en er zijn veel innovaties te vinden. Zo is het instrumentarium doorzichtig, net als een head-up display zoals dat nu al wordt toegepast. Het oogt niet alleen mooi, het draagt ook bij aan de veiligheid.
Bergvakken
Slim zijn ook de bergvakken aan de zijkant van de rugleuningen van de voorstoelen – een plek waar de achterpassagiers gemakkelijk bij kunnen en die tot nu toe onbenut is gebleven. Mooi is ook het draadloze laadstation voor smartphones, compleet met band om het toestel vast te houden. En als je je afvraagt of het ook een offroad-wagen is: jazeker, dankzij Grip Control. Van alle markten thuis, zo’n concept car.